onsdag 17 september 2008

The Perfect wife

Idag känner jag det tydligare än någonsin... Tänk vad enkelt det vore om man var lite av en Martha Stewart eller Bree i Desperate Housewifes.

Bara älllskar att fixa och verkar kunna allt om allt... gör de mest fantastiska måltider och dukningar bara så där! Städning och hemmet alltid i tipp topp. En trädgård som inte pryds av annat än vackra växter och som sköts perfekt. Åhh vad jag önskade att jag var en sån människa.

Jag jobbar på det... jag lär mig massa nya trix, knep och får massor av idéer av er alla varje dag men jag är en otålig människa och vill vara perfekt från första stund :-)

14 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Hej Vännen. Vill du köpa min klocka? Jag blev så ledsen när jag kom hem och upptäckte att den inte alls passade här :-( Magnus tyckte lika. Ah, så nu vill jag inte ha den liggandes bara.
Kram

Ann-Charlotte sa...

Ja jag vet precis...helst igår är ett måtto här i vårat hus. Marc brukar säga "Yea I know I know patience is not your virtue, Honey" (med dom orden rullar ögonen ända upp I pannan).
Jag brukar också bli så där fult avis på många här i bloggvärlden som verkar leva i Shabby Chic heaven, medans jag lever i hell. Jag menar det är ju omöjligt att ha rent o fint överallt med ungar hundar katter mm.
Kramisar från en tvillingsjäl.
Ann-Charlotte

Anonym sa...

Har svårt att föreställa mig dig annorlunda än iallafall en halv-Bree :-) Du har ju en galen sida oxå och den få du inte stänga inne...men kanske inte låta gå loss på fasaden då jag befarar att resultatet (om det speglade ditt humör) skulle bli uppseendeväckande istället för stilfult och klassiskt (som du oxå är) kram

Anonym sa...

och det är bra man skriver så snabbt att datorn inte hinner med att typa bokstäverna-stilFULLT ska det stå och lite apostrofer försvann oxå jaja

Ullis/Leva på landet sa...

Ja du man känner så ganska ofta. Skulle vilja kunna fixa och hinna mycket mer, men det är bara att inse att man lever i verkligheten. Här är det ungar, tvätt, matlagning och städning och jobb som tar all tid.

Kram Ullis

Ann-Charlotte sa...

Jajamen lika som bär hehe. Jag ringer dig imorgon om en sak...
Ha en mysig kväll!
Kramisar
Ann-Charlotte

Anonym sa...

ja du kära Linda.
Jag vet hur du känner. fast själv så har jag lagt ner de flesta kraven jag haft på mig själv.
Nå, försökt iaf. ;)

Men du, var fick du tidningen? Prenumererar du???

Kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

DET var jag!!!

Dalatorpet sa...

Hej Anonym nej jag har ingen prenumeration (stavas det så) jag hängde på låset nere i pressbyrån vid stationen där säljer de denna tidning

Dalatorpet sa...

Aha Var det du som skrev som anonym?? :-)

Hanna i Det stora grå huset sa...

Japp, det var jag... inte inloggad först, men så glömde jag mitt namn... du vet, virrig...

Hanna i Det stora grå huset sa...

Men jisses, fanns den på utgivningsdagen... själv har jag sickat in om en prenumeration som inte verkar ha funkat. Litar inte på nät-beställningar... Suck.

VI PÅ ÅSEN sa...

Livet är lite berg och dalbana vet du.....INGEN är perfekt =0)

Lilla huset på prärien sa...

ja om inte annat hade min sambo önskat att jag var det ;) själv skulle jag säga (han också troligtvis) att jag var ganska så långt ifrån martha... *skrattar*

kram jenny