tisdag 9 september 2008

Barn gör inte som man säger...

... utan som man gör...
Nu får vi allt skämmas!!! Vår spegelbild säger oss att vi använder oss av ett lite för ovårdat språk med j-a ordet allt för vanligt förekommande.
Jag och Easton satt och byggde lego igår det tycker han är så kul.
När han skulle lägga en kloss som han inte riktigt nådde till utan ville ha mig hjälp sa han:
- Mamma kan du hjälpa mig jag har så j-a ont i ryggen.
Tänker er denna mening med bebisspråk (Easton är bara 2,5 år) Jag höll på att tappa hakan och insåg hur illa det verkligen är.
Skärpning Mamma Linda och Pappa Stefan ups... *skäms*

8 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

He, he... ohhh jag känner igen mig där *skäms* Använder ovårdat språk allt för ofta!! Även om det inte är till barnen jag säger det så hoppar det ju fram en och annan groda mellanåt... typ om jag slår mig eller annat.

Kram J

Dalatorpet sa...

Vill bara tillägga att det givetvis inte är till barnen vi använder oss av dessa ord :-) däremot tänker man inte på vad man säger till varandra om saker som hänt eller om man slår sig osv... Kände att jag ville förtydliga detta bara :-) känner mig tillräckligt oansvarig :-)

Ullis/Leva på landet sa...

Känner också igen mig så väl. Man måste verkligen vakta sin tunga för de hör allt som de inte ska göra. Tror att deras öron är som grytlock, *s*.

Kram Ullis

MiaMaria sa...

Hej!

Där kan man nog säga ops....liet tidigt kanske.....men de är barn de ser och hör allt och lär sig så snabbt.......

HA´det så gott!
MiaMaria

Lavendel & Romantik sa...

Så blir det ju ibland....Boken finns just nu i min butik.....Ha det gott /Majsan

Mamma Linda sa...

Hahaha, ja det är lika här. F.n också, är ett "populärt" uttryck.
Ja, nu gäller det bara att försöka få in fortsättningen i bloggen på renoveringen. Annars får du påminna mig ;-)
Kram Linda

Susanne sa...

Rodnar av skam och ler samtidigt. Så har vi det här hemma. 2 ½ åringen drog i foten i bordet häromdagen och utbrast..."jä... bord! Flytta dig när jag kommer"
Hmmm man skäms onekligen.
Kram.

Nicole sa...

Samma problem här...Råkar man spilla ut något på golvet eller snubblar så kommer det snabbt ett fult ord och dessa har ju barnen så otroligt lätt att lära sig =).
Ska försöka skärpa till mig med lilleman nu som just fyllt 1 och lär sig att prata. (Sambon påstår att det är jag som säger de fula orden??).
Vet inte hur du ska få mindre bokstäver, men du kan ju kolla på hjälpmenyn.