tisdag 30 september 2008

*gäsp* Tidig morgon

Efter ca en timmes gnolande och halvt missnöjd fick W nog... han ville upp och han fick så klart storebror att bli piggelin så det var bara att släpa sig upp... Kaffes slut!!!! Katastrof... Älsklingen fick ta bilen och inhandla lite koffein till oss om vi ska hålla oss vakna.
Inte för att man ska klaga om man får sova till 05:30 utan avbrott men sömn är en lyx så alla ggr man får sova lite mer vårdas ömt.

Frosten och dimma pryder den här morgonen... det finns inget mysigare än att göra en brasa och höra sprakandet i rummet medanns värmen sprider sig i rummet.

Till alla er som ännu ej har hus eller som funderar på att köpa hus!!! Lev inte utan möjligheten till att göra upp en brasa det är livskvalité.

Jag minns när W kom hem från BB då vaknade han ca varje 2-3 timmar och var morgonpigg. Ja la ett fårskinn i soffan och tände en brasa och så låg vi och mös tillsammans och det kändes så lyxigt att kunna ge mitt barn detta.

mmmm

Idag är det lite bus på stan och jag hoppas springa på en del bloggisar

4 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Dito - var också vacken 05.30 dag... jäsp! Men jag har stora byttor kaffe hemma... mitt knark :)

Ha så trevligt idag - önskar verkligen jag kunde vara där med er!

Kram Jenny

Ann-Catrin sa...

Godmorgon!

Ja du det där var tider det...när barnen var små..
Tur det finns kaffe då, men helst hemma oxå hihi!!

vad fin din nya banner blev...
duktigt!!

Ha en fin dag kära bloggvän!
Kram A-C

Millas hem sa...

Hej!
Ja du, igår var melittapåsarna slut här på morgonen, blev inte vidare "pigg" när jag upptäckte det.
Håller med dig om din tes om livskvalité, kan sitta i timmar och bara titta på den sprakande elden...otroligt rogivande!
Ha en bra dag!
Kram Camilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med en brasa! Det är verkligen mysigt...
kram
Marie