lördag 12 juli 2008

Massor av nya inköp

Hej allihopa,

Just nu snickrar vi grindar för fullt det kommer att bli riktigt snyggt när det är klart men det tar sin lilla tid och vi är otroligt tacksamma för att "farfar" har tid och lust att hjälpa oss.

I går hade vi en dag fullspäckad med massor av inköp att göra.

Vi hittade bla vår servis ÄNTLIGEN. Vad vi har letat efter en som vi båda tycker om och som känns som vi.

Så här ser kaffekoppen ut... visst är den underbart vacker!! Den heter Country Heritage från Villeroy & Boch , Så nu alla nära och kära så vet ni vad ni ska börja köpa till oss.
















Sen tog vi en tur ner till Idéhuset och köpte hyllor till fönstrerna som jag köpte på loppisen senast bilder på hur det blev kommer.


Vi åkte även ner till Lavendel coh Romantik och där fick jag köpta denna underbara skapelse som jag suktat efter ett tag




















och det blev även den här























Båda dessa fina föremål pryder nu mitt vardagsrum.

Vi var även iväg till Bäsna trädgård och inhandlade lite till trädgården.

Ett äppelträd måste varje trädgård ha så ett träd vid namn Rödluvan har jag planterat idag :-) det bästa med detta träd var att utöver att äpplena är väldigt goda så får vi frukt redan nästa år. Easton och jag har sått gräs på andra halvan idag och jag är inte allergisk i vanliga fall men nu sitter jag med rinnande näsa och nyser om vart annat. Easton vad så duktig med sina så handskar och kastade runt lite gräsfrön här och var :-). Finns det ngt han tycker om så är det att hjälpa till med trädgården, det är lite jobbigt ibland när man inte knappt får göra ngt alls utan att han ska hjälpa till men det slipper jag nog sen när han blir tonåring...



Wilson har sovit mesta delen av dagen :-) men han är så härligt med nu och jollrar på som bara den. Mina pojkar är det finaste jag vet kolla här får ni se :-)




















Jag behövde även lite nya blommor till vardagsrummet så tre fina Mårbacka fick också följa med hem.






















Jag fick alltså en massa godsaker så det var inte mer än rätt att Mr W fick en efterlängtad pryl han med ;-)


















Vi var även och fyndade lite på loppis vad får ni veta i morgon ;-)

Inga kommentarer: