fredag 18 juli 2008

Familjemys, Nya inköp och Loppisfynd

Oj dagarna rusar iväg och det känns som jag inte hinner nått men varje gång jag sitter ner och ska skriva ett inlägg vet jag inte vart jag ska börja och vad jag ska ta med så nog görs det mycket kul.
I går var Familjen på framtidsmuseét med Philip innan han skulle åka hem och det var en hit,en massa roligt och jag kan varmt rekommendera det stället som en kul grej att göra utan att behöva åka iväg långt för er alla som bor i Borlänge :-)

















Farmor med Easton prövar alla roliga manicker

I förrgår var vi hemma hos farmor och blev bjudna på middag och pappa o Wilson passade på att vila i divanen dessa lugna stunder gör att man glömmer de tuffa stunderna med vakna nätter och trotsiga barn :-)















Mina killar är bortskämda med famnar att få värme och kärlek i...





















I går var det glassbilsvecka :-) Lyckligare kan ingen vara...















Vi bestämde vi att pappa och farfar skulle få barnfritt för att kunna ostört sätta ihop den sista grinden så farmor, jag, Easton och Wilson åkte iväg på fyndar runda.


Vi bestämde att vi skulle åka upp till Rättvik och gå på antik loppisen där och sedan ville jag visa farmor Tulavippan.
Glada och förväntansfulla dundrade vi upp mot Rättvik vid niotiden. När vi kom in i Gagnef såg vi att det var en marknad eller loppis där så vi bestämde oss för att kika om vi kunde hitta ngt.
Det gjorde vi verkligen hela dagen stannade vi på Loppisar utmed rutten Borlänge-Rättvik. Vi stannade i Insjön för lite nya inköp oxå här kommer lite bilder på vad vi hittade...





















Den här stolen som vi ska ha vid vårt skrivbord hittade jag för ynka 65 kr, lite vit färg och lintyg så blir den underbart fin
















En zinkbalja, ett liter mått, ett par söta silverskedar och en fin duk som farmor köpte åt mig då hon är bättre på sånna saker än jag :-) TACK farmor.





















En söt liten ljusstake från Höganäs för 20 kr :-) Utöver detta hittade jag en tallrikshylla och ett gammalt fönster med spegelglas insatta bilder på detta kommer.


Lite nya inköp blev det oxå... har kommit in i en rosa period...

















Jag har en lite speciell tanke med kökshanddukarna men jag återkommer om detta :-)

















En nya liten fin matta till Eastons rum

OCH ÄNTLIGEN






















En vitmålad kvast till altanen som jag letat efter läääääänge visst var den söt



Nu sussar killarna sött och jag och älsklingen dricker ett glas av vårt favorit rödvin (Ravenswood) Det kan jag verkligen rekommendera :-)


Trevlig helg på er alla :-)

1 kommentar:

Susanne sa...

Tack för titten hos mig. Vilket härligt hus ni har! Blev så full i skratt när jag såg hur ni hade barnen på magen. Det är likadant här hemma. :-)Ha en fortsatt trevlig helg.
//Susanne