söndag 27 juli 2008

Loppis & Jakt på pärlspont

Jag och Mr W var på loppis tillsammans :-), Vi åkte till Hannas Loppis. Jag blev så sugen efter att jag såg den söta sockerskålen som Susanne hade fyndat där. Vi hittade lite smått o gott.


Kistan här tänkte jag använda till att förvara sysaker i, äntligen ngt jag slapp måla :-)





Den här minnesboken tyckte Mr W var fin och ville ha på vårt lilla bord i hallen uppe och lite mer saker ska till runt omkring för att få den rätta känslan, sökandet pågår





Jag hittade äntligen min mjölkkanna till en rimlig penning och även mitt förkläde då jag ger mig ut för att hämta in mjölken till frukosten ;-)





Den här söta klänningen hittade jag oxå och den ska jag ha på väggen som motivation till att hitta tillbaka till min normala storlek i kläder :-)




Den här lilla lådan hittade vi och slängde genast på lite vitfärg. Vi tänkte ha den i hallen med nycklar i





Idag gav vi oss iväg till badet för att svalka av oss i värmen. Eller a jag trivs som vanligt bättre i skuggan medanns grabbarna busade på för fullt i vattnet





Jag har haft en karamell jag gått och sugit på... Vi har plattor i taket som jag funderat kring då taket är lägre i Eastons rum än i vårt. I hans runt sitter det ngn slags panel så jag har gissat mig till att under allt detta finns vårt orginal tak och om vi har tur kan det vara pärlspont. Så idag hjälpte min älskling mig att stilla min nyfikenhet genom att riva bort playwoodskivorna i vår garderob och kolla vad som fanns under




och en närmare titt...






YES det här ger oss stora förhoppningar att det med all säkerhet finns även i vårt och Eastons rum. Nu kliar det i fingrarna för att riva och slita bort dessa fula playwoodskivor och plocka fram och måla detta vackra.





Det var allt för den här gången nu ska jag krama min käre underbare man som gjort mig så lycklig idag :-)

Inga kommentarer: