söndag 20 juli 2008

Hallon & Spöregn

Vi bestämde oss för att gå hem till farmor och hjälpa till att plocka av hallonhäcken i samband med att Easton behövde sova och Deville behövde sig en tur. Vi hann gå ca 5 min innan himlen öppnade sig och regnet fullkomligt öste ner. Inom loppet av ett par sekunder såg jag ut som en ränkt råtta och vi sprang och sökte skydd under ett litet utstickade tak över en soppsortering. Vi väntade ett par minuter innan vi bestämde oss för att gå ändå och hellre torka oss hemma i värmen hos F&F. Lagom till vi kom fram hittade solen igeom igen och vi plockade våra hallon. Som vanligt tror jag Easton stoppade mer i munnen än i påsen :-).


Vilket pill det är att skölja av hallonen... jag har fått för mig att man ska titta i varje hallon för att se så det inte finns mask eller annat och det gör jag. När jag stog och gjorde detta tänkte jag på vilken tid det måste ta om man plockar av en hel häck?... behöver man vara så noga?? kanske ska ta mig en extra funderare på om jag ska ha en hallonhäck eller ej...



Hittade hyllor idag som jag tänkte sätta upp över dörröppningarna i köket, det var vita så äntligen ngt som inte behöver målas. Nu ska bara sågen fram så vi kan få de skarvade snyggt.
Kvällen ägnas åt film och lite slappning tror jag.



Lägger ut en bild på vår lille Deville idag så ni vet hur han ser ut















Det finns hopp om bättre väder i mitten av veckan har jag hört :-)

1 kommentar:

me and alice sa...

Tjingeling!
Vad mumsigt med hallon. Blir vädret ok i morgon så ska vi ut o plocka vi också. Håller med dig att det är pilligt med hallon. Kan inte heller låta bli att kolla varenda ett...*fniss*
Det var riktigt läskigt i dag när jätteträdet föll! Tack och lov att barnen var inne. Dom är alltid på den sidan annars. Ja, nu blir det väl till och plantera lite nya träd...hi,hi
kram o godnatt /Susanne