onsdag 9 juli 2008

Loppis och Torsång

Idag åkte jag och Linda på Loppis.
Linda hade med sig Agnes och jag Easton. När vi satt i bilen på väg till Gustavs spelade de upp ett varningsmeddelande på radio dalarna och meddelade att åkande från Gustavs och mot Borlänge skulle vara aktsamma då en personbil körde mot trafiken :-) Linda sa lite snyggt är det du som kör fel?? Fast det var det ju så klart inte, vi skrattade gott men det var säkert mindre roligt för de stackare som ev mötte den token på vägen.
Hela vägen dit kantades av fina röda hus i gammal stil, en IDYLL!.


Vi som tänkt att vi skulle vara där i god tid så alla fynd inte försvann blev lite snopna när det redan var folk där.
Vi skyndade ur bilen och började söka i det vita tältet efter våra fynd.

Här är lite små saker jag lyckades komma över















Vi har det ännu väldigt tomt på väggarna hemma så den här spegeln åker upp över skrivbordet i vardagsrummet



















De här fönstrerna tänkte jag använda till vårt förråd vi ska bygga men tills dess tänkte jag sätta upp de på en hylla på väggen i hallen uppe, ska komma ihåg att visa hur det ser ut när det är klart














Efter vår shoppingrunda åkte vi till Torsång och fikade och hade det jättemysigt.

När jag kom hem hade Stefan hunnit med att plocka ner hela staketlängan som ska flyttas på baksidan! Snacka om att han legat i när vi var borta och roade oss.

Vilken tur att han är min man :-)

Imorgon stundar ännu en dag av hårt arbete... mera staket ska upp mm.

Sov gott allihop nu ska vi snart lägga oss och hoppas på en lugn natt.


Mrs W

Inga kommentarer: