lördag 19 juli 2008

Lite små fixande

Riktigt trist väder, nu tycker jag det har varit riktigt tråkigt länge! Nog för att vår nya gräsmatta mår bra av regn men det här är ju löjligt.

Åkte till Gruvgatan 13 idag och köpte flera skåpknoppar som jag har ersatt mina tidigare fula krom knoppar i badrummet med













Sött va :-)


Jag hade bara köpt en knopp tidigare för att kolla om det verkligen gick att sätt upp dessa så idag var jag ute efter 3 till. Det fanns bara 2 kvar men så såg jag en kupa med den rosen som knopp och jag fick köpa den och skruva av den knopp jag behövde. aja den kommer nog till användning :-) De bjöd Easton på en klubba som lite kompensation det tycker jag var gulligt :-)
Väl hemma igen var Stefan riktigt trött idag så han o Wilson vilade i soffan och då passade jag på att fixa med handdukarna jag köpte och så här blev det


















Det blev kuddöverdrag till kuddarna i soffan av diskhandukarna, ser enkelt men ändå sött ut och det bästa är att de är lätta att tvätta vilket är en fördel med kladd ollen Easton i farten.


Fixade även sitsen till stolen som nu är klädd i beige lin som kökstolarna ska försöka hinna med och slipa stolen i morgon oxå. Ska nog måla den med färgen ajg köpte på flugger som är en riktigt matt färg som lätt blir avskavd för en äkta sliten känsla.
Fram tills nu har jag stått och kisat i mörkret och målat grindarna.... vilken tid det ska ta... först oljas sen grundmålas o sen målas 2 ggr och på varje sida... och dessutom ska färgen torka 24 h innan man kan måla andra gången...blir ju aldrig klar så här ser de i alla fall ut omålade














Lyckades oxå måla de tre hyllplanen som ska upp på väggen på altan så jag äntligen får fixa till med lite mer mys där ute.


Gäsp... nej nu måste jag sluta mina blå om jag ska orka upp i natt med Wilson


Sov gott

Inga kommentarer: