lördag 6 december 2008

Twilight

Som ung läste jag alltid en massa böcker ja inte för att jag är gammal nu inte skulle kunna läsa fler böcker :-) men tiden finns liksom inte. Jag är en person som njuter av ensamheten och tystnaden kanske för att jag är äldst av 6 syskon och inte fick mkt tid med lugn o ro under min uppväxt. Det är oxå den största skillnaden på mig och min man, han kan inte vara ensam i långa stunder men jag älskar det. Det var nog oxå det som gjorde att jag innan jag träffade Mr W hade bestämt mig för att jag inte ville ha nga barn. Nu blev det ju inte så och jag älskar våra killar enormt mkt men jag saknar min tystnad och ensamhet.
Böcker... ja när jag läser en bok så flyttar jag liksom in i historien jag läser och det blir en verklighet för mig. Det är spännande att få uppleva alla dessa äventyr. Fantasy och äventyr med inslag av magi är min melodi och en av mina absoluta favoriter är Margit Sandemo med triologin, Sagan om Isfolket, häxmästaren och Ljusets rike. Alla delar i denna triologi slukade jag i rask takt. Utöver dessa läste jag alla möjliga fantasy serier och upplevde alla möjliga äventyr.

Igår såg jag filmen Twilight som baseras på Stephenie Meyers succé serie Twilight Series. Jag visste inte mkt om serien eller filmen innan jag såg den mer än trailern jag sett. Den var fantastisk! Miljöerna var vackra, filmingssättet häftigt med bra effekter men framför allt väckte den känslor. Den handlar om en männsika och en vampyr som blir förälskade låter lite corny men ja det är precis sånna saker jag gillar. Jag älskar Vampyr historier :-) gör ngn annan av er det?? Den här historien var inte alls slashig jag tror inte jag såg nga huggtänder eller liknande ngn gång och den har i vissa avseenden ett nytt sätt att se på vampyrer än de man sett tidigare.

Nu kan jag lova att samtliga efterföljande delar av serien ligger högt på min önskelista!

Vill ni veta mer Twilight
Kan köpas här Bokus


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så nyfiken på den här filmen... får ta mig i kragen och gå iväg och se den! Jag är precis som du och älskar och behöver min ensamhet emellanåt... med ett rörigt jobb där man träffar en massa människor så är det skönt att få koppla av...
Ha det gott!
Erika
PS De här fina måtten du tävlar ut, vet du om de är bra? Supersnygga!!!

Dalatorpet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Petra C sa...

Ensamhet är skönt ibland! Maken förstår inte mig som inte har igång musik eller tv när jag är ensam och läser, bloggar eller vad jag nu än gör. Lugnt, tyst och stilla ska det vara!