torsdag 11 december 2008

Julklappar och PT

Här hemma röjdes det lite i går. Barnens rum har sett ut som hej kom och hjälp mig och det är ju fortfarande en hel del jobb kvar innan rummet är klart men nu kan man i alla fall vistas där.

Det inhandlades lite julklappar ja till resten av familjen då :-).

Till årets julklappar var jag inne på temat rött och vitt, prickigt men jag hittade inte det jag sökte efter så det blev en förändring.
Det här är temat för detta årets klappar...


































Även svart papper och vitt snöre kommer att inhandlas.
Vi invigde vårt spel igår och jag måste säga att jag är helt förbluffad... Vi bestämde oss för att prova Wii Fit och innan man börjar går man igenom en slags hälsokoll där man skriver in längd och ålder sen väger brädan en och man får reda på vikt och BMI.

Det var väl så där kul när mitt BMI hamnade på över 25 och texten overweight konstateras. Att sen oxå gubben helt plötsligt växer runt midjan och blir tjockare var ju bara sååå kul och verkligt. Nu har jag satt ett träningsmål med den här maskinen och vad jag har hört så får man bassning om man inte anv den som man ska.

Så nu har vi en PT här hemma :-). Det enda jag kände saknades var ett par glasögon eller ngt som gjort att man "hamnar" i spelet :-)
Ja ni om ni funderar på en present i år är Wii Fit helt klart mitt tips!

1 kommentar:

Paula sa...

Va roligt att se att det är fler än jag som använder annat än julpapper. Jätte fint det temat skall jag nog låna tills nästa år. I år blev det olika färger..