onsdag 10 december 2008

Julklappar

Det här med Julklappar är alltid lika svårt... det finns massor med saker man vill köpa men sen får man ta en titt på ekonomin och anpassa sig därefter.

Jag är äldst av 6 syskon och hemma hos oss var det viktigt att allt blev exakt lika för alla om det så gällde tex lördagsgodis. Än idag har jag ticks där jag måste köpa godis i lika antal av samma sort samma färg osv. Helst vill jag sedan dela upp godiset i skålar med samma antal osv i varsin skål till alla. Det är ju helt vansinnigt men det sitter i ryggmärgen och det känns konstigt när jag inte gör det.

Så när det är dags för julklappar brukar jag alltid tänka hur många vi är och sedan räknar jag då ut hur mkt jag kan lägga på varje person och anpassar innehållet efter det.

I år fick min älskling och jag vårt efterlängtade Wii men det känns inte rätt att slå in detta paket för att öppna på julafton just för att vi inte har möjlighet att köpa en present av samma kaliber till alla de andra.

Vi ska ha en uppesittarkväll här hos oss på Torpet så vad kan inte vara roligare än ett Wii som underhållning :-). Givetvis måste vi prova och lära oss så att vi kan vinna ;-) eller jag behöver inte öva lika mkt som min man som fick storstryk av frugan i går hahah sen kanske det kan vara bra för att veta om vi behöver inhandla ngt ytterligare för att kunna spela så många.

Hur detta införskaffades kan ni läsa om här Mannen i Huset.

Nå så när vi då talar om hur det ska vara lika för alla... här kommer då min julklapp :-)









































Denna beställde min älskling till mig från Bagaren och Kocken och han beställde det stora tillbehörs paketet så jag har en hel korg med grejer till som jag nu då känner pressen att lära mig anv. Baka kommer jag väl få göra varje morgon :-) hehehe !

Vilken underbar Jul















4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Visst är det svårt med julklappar. Jag tänker som du.
Och vilken fin apparat från bagaren och kocken;)
Och Nintendo Wii.. DET vill jag också ha. Gärna:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Japp visst är det svårt med dessa julklappar.
Jag är mitten av 5 syskon så jag känner igen mig av allt du skriver, som du sa " Det sitter i ryggmärgen " & jag gör oxå så med mina barn !
Inget tjafs lixom .. ;0)

Snygg julklapp du fick, så nu blir det " baka av " =0)

Kram Nettan

oumberligating sa...

Hej! Kul med din hushållsassistent, snygg design, ska fota vår såfort jag har fått igång min nya digitalkamera tita in på min blogg så länge och se lite oumberligating (rättstavat ska vara med e istället för ä mitt signum). Mvh från Peter Olofsson

Ekberga sa...

Ååh vad jag är avis =) Vill också ha en Kitchen Aid
Kram Gika