måndag 1 december 2008

Det blir så vackert... med lite spackel (nynnar)

Jag är envis... ibland för envis...
Idag skulle det spacklas och fogas så de så... spacklingen var en piece of cake snabbt och smidigt.
Sen kom jag då till momentet fogning, det har jag aldrig gjort förrut.
Jag hade köpt en tub och tänkte väl inte mer på det innan i kväll när jag skulle börja...
Hur tusan får man ut fogen ur tuben då?? hmm jaha du lämpliga verktyg står det på tuben... en fogpistol - Que?
Tänka, tänka, vad gör jag nu? Det tar 6 timmar för fogen att torka innan jag kan måla över den och jag vill måla andra gången i morgon så...
aha se där jag spackeltuben borde funka att trycka ut fogen med :-) Tjoff in med tuben på baksidan av den andra tuben YES och så satte jag igång.
Hmm så nu ett par timmar senare kan jag meddela att genvägar är senvägar som alltid när det gäller mig och mina påhitt.
Kan ju säga att den där fogen är inte det mest lättflytande och det blev en väldans massa tryckande med tuben mot magen och allt vad jag kunde komma på för att händerna nu värker som bara attan.
Dejavu! Precis lika korkat som i somras när jag inte hade en färgskrapa och jag försökte skrapa mitt skåp med en spackelspade!
Nu ska jag krypa i säng och vila mina sargade händer och förbanna min envishet!

Kram Mrs W

5 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Kan inte annat än skratta åt ditt inlägg, föråt. Men jag kan verkligen se dig framför mig när du håller på. Du får nog skaffa en fogpistol nu.

Många kramar Ullis

H A N N A S - F O R M sa...

Hej hej!

Man får passa på att fota på förmiddagen samt att ha ett ljusstarkt objektiv!!!

KRAM
Hanna

Lallis - liv och leverne sa...

Men gumman vad du står i. *ler* Och så låter det lite som hur jag är..haha
Sov gott nu!
Kram Lallis

Mamma Linda sa...

Tänkte kika in oh höra hur det är med dig...det fick jag svar på snabbt. Lilla gumman! Slit inte ihjäl dig.
Kram på dig och sov gott.
Linda

Anonym sa...

Haha, förlåt, jag skrattar också. Men du, trägen vinner!

Jag var också arg på en tub med fogmassa nu i höstas. Så jag vet.

Bättre lycka nästa gång!