måndag 15 december 2008

3:e Advent

Ja då var det alltså 3:e advent igår... Julafton är snart här.
Trots plusgrader idag har jag hopp om en vit jul i år




















Det blev lite mys på kvällen med farmor och farfar här på besök och givetvis spelades det lite Wii. Glögg, pepparkakor och mina lussebullar fyllda med mandelmassa mumsade vi på.














Tog en bild av köksfönstret framför diskbänken.
Jag tycker det är så underbart att ha ett fönster precis framför.
Det blir ljust och man kan njuta av att se ut snarare än att se in i en trist vägg.




















Sen är det ju så att när man har en pilleman så kanske man bör ha bättre översikt på chockladkalendern annars hittar man han så här...





















Sittandes nöjd över att ha pillat upp var enda lucka :-)
Idag är sista dagen för tävlingen, vinnaren dras i morgon.


8 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Fnissade när jag såg "lucköppnaren" i full gång. Likadant här hemma. 3.åringen har varken chokladkalender eller tv-kalendern kvar.
Dessutom är tv-kalendern sönderklippt.
Jag TRODDE faktiskt att jag hade full koll på vad hon gör. Men det går väldigt snabbt . När de vill;)
Kram Lallis

Mamma Linda sa...

Haha, ja de är ju inte dumma.
Gillar snön du fått in på bloggen. Såg det förut och ville också ha.
Tack för idag.
Kram linda

Anonym sa...

Smart kille! Hålla på och bara ta en chokladbit i taget är inte hans melodi uppenbarligen! :)

Anonym sa...

Haha, smarta barn eller hur?

Du har så fint och adventsfikat såg sannerligen gott ut.

Hoppas du får en bra fortsättning på veckan!

Kramar!

Ullis/Leva på landet sa...

Det där med lucköppnarnen har jag också varit med om flera gånger. Man blir lika full i skratt varenda gång. Så mysigt med fika. har också ett fönster vid diskbänken så skönt.

Ha det bra!
Kram Ullis

Vit Gladiolus sa...

Åhh så mysiga bilder du visar!!
Kraaam

Ullis/Leva på landet sa...

Tävlinge slutar ju i morgon så jag ska gå igenom det när jag kommre hem från julbord med show i mogon. Resultatet kommr på onsdag så du får vara nyfiken lääääääge till,

Kram Ullis

Lilla huset på prärien sa...

Oh... chokladkalender! Klarar han att hålla sig den lille killen? Min 2 åriga dotter har redan öppnat alla sina *ler*

Kram Jenny