söndag 2 november 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad för första gången :-) och den pärla som utmanade mig är Lotta

Reglerna för utmaningen är följande:

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Så då kör vi:

1. Jag är otroligt pedantisk visst kan det bli stökigt hemma i.o.m renovering och så och innerst inne gråter jag floder över röran. Jag är som mitt stjärntecken (jungfrun) fullt ut.

2. Jag har alltid ngt projekt igång... min man säger att man aldrig får vila :-)

3. Jag skrattar som innerligast när jag skrattar åt andra, typ när ngn halkar till så det ser så där komiskt ut osv då viker jag mig av skratt.

4. Jag är medveten om att jag inte riktigt lever som jag skulle önska men just nu väljer jag att blunda för det.

5. Jag har ingen aning om vad jag vill göra med mitt yrkesliv.

6. Jag väljer att ha få vänner.

7. Jag är otroligt otålig

Jag skickar den här utmaningen vidare till:

Rommemys
Hanna och Hugo
Irini
Fint hemma
Höjens lillstuga
Malmkakan
Stämningsfullt


Hoppas ni orkar och vill vara med :-)

9 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Hej gumman:)
Vad kul att läsa lite om dig.
Kram Lallis

Lallis - liv och leverne sa...

Jag är en produktiv människa när det gäller skrivande. Det har alltid varit så. Och när jag får något som jag vill förmedla bubblar det på i ett svindlande tempo. Tiden att skriva ett långt inlägg är inte i verkligeheten speciellt tidsödande.;)
Och tjugo minuter har jag alltid tid med.

Men det är väl så att jag har så väldigt mycket som jag vill ut med och så älskar jag ju detta; att skriva:)
Det är min hobby och "halv-jobb".
(fast det är lite hemligt)
Kramisar

NICOLINAS BONING sa...

Roligt att få veta lite mer om dig...men mycket av det har man redan listat ut om man följer din blogg;-)
Extra skönt var det att läsa att du väljer själv att ha få vänner,då är man inte ensam om det iaf:-)
Vad tråkigt med bloggträffen,hoppas att det blir någon mer för då kanske jag vågar mig på att fundera på att komma.
Nu är brädhögen uppsågad och inburen i huset,älsklingen är med på ommålning av vardagsrummet...yippie...och ingen övertalning behövdes det denna gången,så i morgon blir det en sväng till färgaffären för att kika på lite gråa nyanser:-)
Nä,nu måste jag gå och ta fram tapetrullen som jag ska ha med mig dit...
Kramar/Birgitta

Hagbacken sa...

Hallå, det stämmer bra det...du är inte ute och cyklar..*s* Lantliv i lägenhet, lade ner den ett tag..men ångrade mig och är tillbaks nu...

Kul läsning//Kram Linda

Nicole sa...

God morgon!
Ja en del av de svaren passar in på mig också! Man vill att allt ska bli klart snabbt och tyvärr så är man nog lite snabb att börja skratta då nån råkar ut för nåt litet missöde...
Tids nog så klarnar det nog för dig "vad du vill bli då du blir stor".
Ha en skön vecka!

MiaMaria sa...

Hej!

Vad kul att få läsa om dig....jag känner igen det där med att vara pedantisk...det går an när man renorverar och grejar men innerst inne är det jobbigt i röran.........

Ha´en toppen vecka!
MiaMaria

Anonym sa...

Tackar!
Hur hittade du till mig om jag får vara nyfiken? Du är SÅ välkommen tillbaka ;)

Mia sa...

Så rolig läsning! Sådana här utmaningar är bara roliga om folk bjuder på sig och det gjorde du!

Kram Mia

Ann-Charlotte sa...

Hihihi Jag gillar dina svar...men dom flesta visste jag ju redan..vadå bli när vi bli stora vi blir ju aldrig stora eller hur fniss ;)
Kramsiar
Ann-Charlotte