måndag 24 november 2008

3 timmars jakt

I går släppte jag ut Hubbe... först ville han inte ens ur buren utan satt mest bara där o tittade. När han väl hittade öppningen så for han ut. Han satt mest uppe på kökssåpen och tittade :-) Jag tror det hade varit bra om jag haft ännu mer tid på mig för efter ca 2 timmar var det dags för sängen och jag skulle försöka få in han i sin bur... Ja behöver jag säga att det tog sin lilla tid...
Närmare 3 timmar lockade och pockade jag. Hämtade en pinne som jag envist försökte få honom upp på.
Till slut lyckades jag få upp honom på pinnen och kunde föra den mot buren och få honom in i sitt lilla hus.
Pust
Nu sitter han mest och ser lite småsur ut... det var nog lika jobbigt för honom som för mig :-)
Idag ska jag hinna med att ta de första penseldragen uppe har jag tänkt.

Brrr vinden viner utanför fönstret och jag är glad att man kan sitta i värmen och mysa sänder en tanke till alla hemlösa (människor som djur)

Kram på er alla där ute

10 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Vilken fin tanke du skickat! Det är verkligen sviiiinkallt ute. Vinden viner och det gör att de få minusgraderna känns betydligt kallare.
Hoppas du får en bra dag!

Kram från Anna

Mamma Linda sa...

Såna tankar skickar jag också. Iblannd när jag åker förbi nå´t hus där det ser varmt och ombonat ut och man känner att man bara vill krypa in, då undrar jag hur en hemlös känner?!
Hoppas ni haft en bra och mysig helg ;-)
Kram Linda

Färjtorp sa...

Hej!
Ja här hos oss blåser det ordentligt med!! Skönt att kura inne.

Hmmm lät jobbigt det där med lockandet, hade nog inte haft tålamodet =)

Ha en bra dag
Kram Johanna

Åsa sa...

Oj vad jobbigt det lät med att jaga runt Hubbe. Själv hade jag nog blivit galen.
Kram Åsa

Vitt och blandat sa...

Infångandet blir a piece of cake när han blivit tam =)

Som en annan bloggare sa; han vill ut - papegojor (undulater och nymfparakiter är ju båda papegojor)lever egentligen i flock vilket kan vara viktigt att tänka på. Som ensam fågel blir som väldigt ensam och kräver massor med tid av sina hussar och mattar!

Lycka till med godingen.

PS snacka om storm, vi har haft värsta snöovädret idag!!! /Anneli

Ett hem på landet sa...

Men vilken mysig blogg du har!!!
Här tittar jag gärna in flera gånger!
KRAM

Anonym sa...

Vilken fin tanke om tacksamhet!

Och vilken liten pärs du var med om där! :-) Beundrar dig som orkar med. Jag tycker jag har nog med att jaga barn ...

Vitt och blandat sa...

Oj, njaa jag kan väl typ ingeting om parakiter - men jag har haft flera undulater och i många situationer fungerar dom rätt lika, det är väl ungefär vad jag vet!

Men fråga gärna, jag hjälper gärna till med det lilla jag kan =)

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Det är inte kul ute nu tycekr jag, men alla eleverna i skolan har så kul på rasterna. Hoppas att du hittar något bra knep sedan för att locka in Hubbe lite snabbare i buren.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej hej
hittade hit av en slump , gillar det jag läser ;) Har oxå en E född 06 .. och en M född -99
litet spann där men det funkar .
Så fint pyssel du har gjort.
kikar hit igen någon gång .