fredag 8 maj 2009

Rabatt på G

Regnet snattrar ner på altan taket och jag sitter vid datorn första gången på evigheter känns det som.
Bilder hinner jag knappt med att ta nu längre men snart ska det lugna ner sig.
Vi har snart lärt upp de nya på jobbet så äntligen kan man slippa slita från 09:30-20:30.
Vår minsting har fått dagisplats, tänk att han blivit så stor jag fattar inte vart tiden tagit vägen.
Lite har jag faktiskt hunnit med på tomten trots allt.
Jag har planterat Humle som jag ska låta klättra upp på en stege som jag har stående mot uthuset som står i anslutning till vår tomt.
Jag har inhandlat lite blommor som jag hoppas få ner snart :-).
Jag hittade en artikel som lockade mig, Månskensrabatt ska jag försöka få till.
Med rätt belysning och växter så ska den lysa upp och dessutom dofta dag som natt.
Jag har gått mkt på växter med gamla traditioner och de flesta går i vitt.
Ska bli spännande att se och jag hoppas kunna visa lite bilder från den snart.
I helgen planerar jag att börja gräva... längtar.
Jag åker snart till Danmark som var den här månadens tävling på jobbet.
Där ska vi möta våra danska kollegor i fångarna på fortet det ska bli spännande.

Ta hand om er

Mrs W

1 kommentar:

Härligheter enligt Erika sa...

Vackert med en vit silvrig månskensrabatt! Jag har också gett mig på det och använt mig av gamla mormorsväxter...härligt!
Ha det gott!
Erika