måndag 9 februari 2009

Otroliga vänner & Mr W fritt!

Nu sitter jag faktiskt här en stund vid datorn... Mr W är iväg i Örebro så barnen och jag är solo ikväll.
Vi har faktiskt haft en härlig dag trots att man har haft ngt för händerna hela tiden.
Fötterna värker lite efter en hel dags rusande hit och dit och det känns underbart att klockan börjar närma sig 7 så E snart kommer att vilja somna in.

Ni vet att vi köpte trägolv till killarnas rum för en tid sedan och det gjorde vi för att en nu mer tidigare barndomsvän till Mr W skulle hjälpa oss att lägga in detta.
Han rev upp det gamla golvet en bit för att se om det fanns trägolv under men sån tur hade vi ju inte.
Efter det gick han upp i rök och vi har jagat och försökt nå honom i snart 3 månader för att han ska komma hit och göra klart dock utan framgång.
Så där stog vi med ett upprivet golv och det som det här innebar för oss var ju att vi förlorade typ halva husets boende yta och barnen har inte kunnat leka upp i sitt rum så en massa leksaker har fått ligga nere i vardagsrummet.
Det har varit en stor påfrestning som nog gjorde att jag under en tid hade väldigt dåligt humör pga frustrationen.

För ett par dagar sedan fick jag nog och jag bestämde mig för att nu gör vi det här själva!
Så ett bedjande samtal till Rommemys tjejen Linda där jag bad henne kolla med sin man om han möjligvis kunde hjälpa oss med golvet.
Fick svar via ett mess ca 1 timme senare: Vi kommer i morgon!
Det var nästan så jag ville börja gråta av lättnad.
Så vi körde på i 2 dagar och sen var det klart!

Jag måste bara säga att det var ett bevis på en otrolig vänskap, att bara ställa upp så där snabbt och tveklöst.
Jag känner mig enormt glad och tacksam över att ha fått lära känna dessa underbara människor med så stor hjärta!!!
Rommemys familjen bara så ni vet är ni helt underbara!

Jag hade ambitionen att faktiskt fota lite i killarnas rum så ni fick se vårt fina nya golv men det hann jag inte med idag så det kommer förhoppningsvis i morgon.
Jag håller på att måla klart där uppe och nu börja jag faktiskt se ett slut på allt.
Sen är det ju lister och annat men nu kommer man att kunna vara där inne i alla fall.
Sen finns det ju alltid en massa saker att göra men jag vill gärna vara klar med dessa projekt så jag till sommaren kan fokusera på trädgården, målning av huset och staketet, byggande av förråd, tätning av fönster mm.

Jag älskar att ha hus för det finns alltid ngt att göra !!

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Är han här, mannen?
Det är en väldigt trevlig stad:) Och idag har det varit helt underbart väder. Hoppas att ni också har haft det. Stor kram Lallis

Nettan sa...

Vad snällt att de kunde hjälpa till när ni var " i nöd " =0)
Ska bli kul & se bilder sen..

Kram Nettan

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att ni hade sådana vänner som ställer upp så där. Skulle ha blivit skitsur om någor stuckit från jobbet så där. Ska bli kul att se hur det ser ut nu i rummet.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis